Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Met alle aandacht voor het brein en effectief leren staat 'mindmappen' weer volop in de belangstelling. En terecht, want het is een breinvriendelijke notatietechniek. Wie mindmapt, heeft aantoonbaar minder tijd nodig om informatie te verwerken, voorkomt onnodig werk en kan informatie veel beter onthouden. Ook na jaren komen aantekeningen weer tot leven, doordat kleuren, beelden en symbolen worden gebruikt
Cognitive psychology --- creativity --- thinking --- Industrial psychology --- mindmappen --- mindmapping --- Mindmapping --- Geheugen --- Informatie --- Creativiteit --- Leerprocessen --- Mindmap --- Geheugen (psychologie) --- Leerproces --- Musiceren --- cognitieve psychologie
Choose an application
De mindmap is het meest effectieve denkhulpmiddel van onze tijd. Je kunt de techniek voor elke uitdaging of voor elk doel aanwenden. Het zal je intelligentie, creativiteit, communicatieve vaardigheden, concentratie en geheugen tot grote hoogte brengen.Mindmaps helpen je :- helder, creatief en origineel te denken- problemen op te lossen en met vertrouwen beslissingen te nemen- te plannen, overtuigen en onderhandelen- alles wat je wilt te onthouden- controle over je leven te krijgenBron : http://www.bol.com
Study methods --- mindmapping --- departement Gezondheidszorg 11 --- geheugen --- creativiteit --- Mindmaps --- Creativiteit --- Geheugen --- Leerprocessen --- Mindmapping --- Communicatieve vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Studiemethoden --- 415.4 --- geheugen (gez) --- Mindmap --- Geheugen (psychologie) --- Leerproces --- Musiceren --- Studiemethode
Choose an application
Hoe beter je weet hoe de hersenen leren, denken en vergeten, des te succesvoller uw onderwijs kan zijn. Immers, alles wat je je leerlingen wilt laten begrijpen, onthouden of toepassen komt neer op het teweegbrengen van veranderingen in de hersenen. Door allerlei nieuwe technieken is de kennis over de werking van de hersenen de laatste decennia explosief toegenomen. Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de verschillende manieren om de hersenen tijdens leren en instructie positief te beïnvloeden. Het leren verloopt daardoor gemakkelijker en wordt voor de leerlingen en de leraar een stuk plezieriger. In dit boekje vind je een aantal tips hoe je het leren een ?breinvriendelijker? karakter kunt geven. Sommige van deze tips zul je misschien herkennen, omdat je ze al gebruikt. Beschouw deze dan als een bevestiging dat je op de goede weg zit. Wellicht ga je ze dan nog bewuster en vaker toepassen. (Bron: https://shop.bazalt.nl/wat-werkt-leren-met-verstand)
474.2 --- Leren --- lesgeven --- mindmapping --- Hersenen --- Leraren --- Onderwijsstrategieën --- Leerprocessen --- Psychologie --- Leerproces --- Man --- Volwassene
Choose an application
Mindmapping is een nieuwe manier om snel en overzichtelijk aantekeningen te maken. Het is een combinatie van de traditionele techniek (zoals sleutelwoorden kiezen, markeren, logische progressie) en recentere technieken (zoals het gebruik van kleuren, ruimtelijke tekeningen, afbeeldingen en symbolen).
415.4 --- mindmapping --- geheugen --- Communicatie, schriftelijk --- Study methods --- geheugentraining --- onderwijsmethoden --- studeren --- Experimentele psychologie --- Geheugen en aandacht. --- Mindmapping. --- 371.3 --- 159.953 --- 450.8 --- E120056.jpg --- Mindmapping --- Méthodes Methoden --- Brainstorming Brainstorming --- Apprentissage Leerproces --- Méthodes de pensée Denkmethoden --- 454.5 --- Didactiek --- Leermiddelen --- Onderwijs --- Onderwijs- en leermiddelen --- Mind mapping --- Onderwijsmethoden --- Brainstorming --- Geheugen
Choose an application
Stel, een persoon die je (heel) goed kent, loopt na een (verkeers)ongeval of een beroerte een niet-aangeboren hersenletsel (NAH) op. Hij/zij houdt er blijvende hersenbeschadiging en beperkingen/handicaps aan over, die niet ‘te genezen’ zijn. Eerst stort zijn/haar wereld in elkaar. Dan wil je hem/haar helpen, maar je weet niet hoe …In dit boekje komen twee ervaringsdeskundigen aan het woord. Wim Malfliet en Liesbet Petit leggen uit hoe zij - met veel vallen en opstaan - hun leven na een hersenletsel weer op de sporen proberen te krijgen. Een kwetsbare, maar eerlijke getuigenis.Je zou deze getuigenis als een bijsluiter of gebruiksaanwijzing voor mensen met NAH kunnen lezen, maar dat is het niet. Het is ook geen receptenboek. Elke persoon met NAH moet namelijk zijn eigen recepten samenstellen, met eigen ingrediënten. Hij/zij moet ook op zoek naar steunende mensen in de omgeving. Het loont echt de moeite om de zoektocht te starten. Want het kan nog: (wat) gelukkig zijn, ondanks het hersenletsel.Dit boekje hoopt de lezer te stimuleren en inspireren om te leren (over)leven met een niet-aangeboren hersenletsel. Er is in elk geval veel moed, creativiteit en doorzettingsvermogen voor nodig.Voor Wim en Liesbet is ‘mindmapping’ daarbij een bruikbaar hulpmiddel. Nog nooit van gehoord? Ze leggen het graag uit aan de hand van voorbeelden en toepassingen uit hun dagelijks leven. Met bijdragen van Kristine Oostra, revalidatiearts UZ Gent en Filip Watteeuw, Gents schepen van Mobiliteit
hersenletsel --- mindmapping --- Neuropathology --- revalidatie --- gehandicapten --- neurologie --- 362.3 --- PXL-Healthcare 2018 --- revalidatie,hersenletsels --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Hersenbeschadigingen --- Dagelijks leven --- Revalidatie --- Niet-aangeboren hersenletsel --- Hersenletsel --- Sport --- NAH
Choose an application
In deze uitgave staat stap voor stap beschreven hoe je kunt mindmappen met leerlingen in je klas. Of je nu les geeft aan kleuters of leerlingen van het zesde leerjaar, of je nu bij taal of wereldoriëntatie aan de slag wilt met mindmaps, het is allemaal mogelijk. Mindmappen kan je in principe toepassen binnen alle vakken en op alle niveaus. Ook kun je het mindmappen inzetten als instrument ter ondersteuning van je werk, bijvoorbeeld bij de voorbereiding van een les of activiteit op school.
Cognitive psychology --- mindmapping --- lager onderwijs --- geheugen (mensen) --- geheugenbeheer --- #PBIB:+110.51 --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Didactiek --- didactische werkvormen --- leerstrategieën --- 474.21 --- Mindmapping --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Didactiek --- Leerstrategieën --- cooperative learning --- Didactiek : basisonderwijs --- basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- Didactische werkvormen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Lager onderwijs --- Mindmaps --- Studiemethoden --- Kleuteronderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Mindmap --- Studiemethode --- leerstrategieën --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leerstrategieën
Choose an application
Het menselijk brein staat in de media vaak symbool voor creativiteit, intelligentie en vernuft. Ieder mens voelt het spontaan aan: het brein is slim, superslim. En wie heeft een brein? Iedereen! Iedereen heeft dus potentieel om slimmer te worden. Alleen, hoe doe je dat? Recente inzichten in de werking van het brein kunnen tot een fundamentele verbetering leiden in de studiemethode van jongeren. Leren en studeren: het kan korter, het kan beter en het hoeft vooral niet lastig te zijn.
studeren --- leren leren --- mindmapping --- 450.8 --- Leren --- Studievaardigheden --- Leren. --- Studievaardigheden. --- Study methods --- studievaardigheden --- studiemotivatie --- Brain --- Ability --- Study skills --- Handbooks, manuals, etc. --- 430 --- intelligentie --- onderwijs en persoonlijke vorming --- enseignement et développement personnel
Choose an application
De laatste decennia is er veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar manieren om de hersenen tijdens leren en instructie positief te beïnvloeden. Alles wat leerlingen begrijpen, onthouden of toepassen blijkt neer te komen op het teweegbrengen van veranderingen in de hersenen. In deze uitgave worden een aantal tips gegeven hoe het leren een 'breinvriendelijker' karakter te geven. Sommige van deze tips zijn misschien herkenbaar, omdat ze al gebruikt worden. De tips zijn geordend aan de hand van volgende principes van breinvriendelijk leren: 'sociaal', 'actieve betrokkenheid', 'emotie & veiligheid', 'samenhang' en 'zoeken en verwerken van nieuwe informatie'.
Kwaliteitszorg ; onderwijsLeraren ; professionalisering. --- Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Didactics --- hersenonderzoek --- geheugen (mensen) --- onderwijspraktijk --- cognitieve psychologie --- hersenfysiologie --- leren leren --- Educational psychology --- brein --- leren --- hersenfuncties --- 415.4 --- Leren --- Hersenen --- Mindmapping --- Meervoudige intelligentie --- 450.4 --- Hogere geestelijke functies
Choose an application
Study methods --- Secondary education --- leermethoden --- leren leren --- C3 --- geheugen (x) --- handleiding --- middelbaar onderwijs (x) --- 373.5 --- 450.8 --- secundair onderwijs --- studievaardigheden --- Studiemethoden --- Leren leren --- Intelligentie --- Mindmapping --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- Kunst en cultuur --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen
Mindmaps. --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Teaching --- leren leren --- leren --- Leren --- Studievaardigheden --- mindmapping --- 450.8 --- Mindmapping --- Leren leren --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- 474.21 --- mindmappen --- Leerstrategieën --- studievaardigheden --- 371.3 --- leerstrategieën --- Apprentissage Leerproces --- Heuristique Heuristiek --- Méthodes Methoden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Intellect --- Thought and thinking --- Mental work --- Methodology --- Cognitive maps (Psychology) --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Education 2015 --- methodiek --- studeren --- Studiemethoden --- Visuele communicatie --- Beeldcommunicatie --- Infografiek --- Studiemethode --- Mindmap
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|